fredag 18 juli 2014

Valp

Det blev bara en valp efter 12 timmars värkar. En bjässe sim bestämde sig för att komma med bakbenen först. Utan att tänka hjälpte jag henne få ut killen. 

Konstigt vad instinkten kan hjälpa en med. Stoppade in fingrarna och greppade midjan på valpen och plupp så var den ute. 

Ringde min uppfödare och berättade att första valpen kommit. Hon frågade om jag kunde se vilket kön det var. Men hallå.... Hur ser jag det....

Har den som en liten tofs på magen då är det en kille sa hon. Mycket riktigt... En liten tofs på magen. Alltså ingen mer hund till mig..... Men det viktigaste var ju att den mådde bra. 

Men hur vet jag att det inte finns någon fler i magen på henne....? Kommer det någon mer så gör det så inom Max en timme. Men eftersom den första är så stor så blir det nog ingen fler trodde hon. 

Och hon hade rätt. En valp. Kennelns sista valp. Och jag fick den stora äran att ge den ett namn. 

Eftersom valpen är röd tyckte jag att Fina Hunds Prince Red skulle passa bra och det heter han nu. 

Fem veckor gammal väger han 1063 gr vilket är en tredjedel av Sotis vuxenvikt. Nån toypudel blir det inte. Uppfödaren tror att det blir en mellanpudel. 

En stark kille som redan är rumsren och har fått tänder så nu blir det minsann inga tuttisar mer. Han äter blötmat med smaskande aptit. 

Har redan klippt klorna på honom tre gånger och det går som smort. Tränar honom på att titta på tänderna och i öronen. Har börjat närma honom trimmern men den tycker han inte om ännu. 

Bara min lunginflammation lagt sig ska jag bada honom för första gången. Ska bli så kul 😀

Ha en skön kväll hälsar Sotis och Prinsen ❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv