fredag 19 april 2013

Sömnlöst

Tänk att det ska vara så svårt att somna ibland.

I eftermiddags höll min lilla Sotis på att bli ihjälbiten av en borderterrier. Tack ock lov hann jag bända loss käkarna på den. Han hade greppet över nacken på henne. Han lyckades bita mig i handen innan jag fick honom lugn men det är ju peanuts.

Det kändes märkligt för de har träffats förut utan problem.

Det slutade lyckligt i alla fall med att jag fick mina två och lille Oskar att ligga på samma golv helt lugna.

Tänk att hundar visar så tydligt att de behöver en ledare. Det här gick blixtsnabbt.

Precis som det gjorde när min förra Toy blev ihjälbiten av en airdaleterrier. Också över nacken.

Den gången hann jag inte med men nu för tiden är jag som en lejonmamma med mina hundar. Max en meter ifrån så jag hinner skydda dem. Men måste ju erkänna att den lilla toydamen inte är någon ängel precis så det är tuffa tag ibland. Hon gör inget mot mig men ger sig inte mot en annan hund trots att hon inte har en chans. Livsfarligt!!!

Är nog den här händelsen som stör min nattsömn men nu ska jag sätta på lite lugnande musik så kanske jag kan slappna av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv