söndag 24 mars 2013

Fantastiskt väder. Igen

Har precis kommit in från dagens första långpromenad. Kallt ute men FINT!!! Solen strålar och ljuset blir fantastiskt..

Sotis fick gå lös lite och tror ni inte det kom ett rådjur mitt i bland husen och hon drog iväg som en avlöning. Till min hjälp kom en löpare med en hund som skällde och tog hennes uppmärksamhet. Löparen var supersnäll och fångade upp min redan uppjagade Sotan. Tack!!!! Inte ens en utskällning för att hon var lös.

Sen fick hon allt gå fint i kopplet hela vägen hem och det klarade hon galant för första gången. Hon var nog lite chockad av upplevesen.

Sally, min gamla veteran, höll sig till mig hela tiden. Känns så skönt att hon bara fungerar när det lilla yrvädret drar iväg. 

Ville ha sovmorgon idag för min trötthet släpper inte. Somnade med kläderna på igår kväll. Vaknade vid ett och gjorde mig sovklar. Hann knappt lägga ner huvudet på kudden innan jag somnade om. Redan sex i morse ville Sotan ut och sen var det kört att somna om. Sur...... Nej.... Bara trött.....

Skulle lägga in ett par fina bilder jag tog medan vi var ute men tji fick jag. Det är inte lätt att lära en gammal hund sitta (mig i det här fallet). Windows 8 kommer näppeligen bli min kompis som det känns just nu ;(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv