tisdag 18 november 2008

Bilen

Var på besiktningen för en vecka sedan och fick fem anmärkningar. Kostar pengar, var min första tanke. Kan inte leva utan bil, min andra. Var får jag pengar från, min tredje....

Tack och lov har jag fina vänner som vill mitt bästa. Lämnade in bilen. Bor på landet och är helt beroende av bil. Fick låna en väninnas i två dagar när hon samåkte med sin man till jobbet. Helgen i antågande. En annan väninna skulle åka bort. Bingo.... en bil hemma. Jag chansade och frågade om jag fick låna den. Det fick jag. 

Måndag morgon. Verksta'n ringer. Bilen kostar över 3.000 att häma ut. Får låna pengarna och skjuts till meken. Tur att jag ska få tillbaka på skatten som täcker kostnaderna (puh.. där rök julklappspengarna XD)

Tisdag morgon. Egen bil!!! Yuippiiii......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv